sobota, 16 marca 2013

Co jem na śniadanie? - Kasza manna z jaglaną

Śniadanie jest dla mnie najważniejszym posiłkiem dnia. Czuję, że z rana mogę sobie pozwolić na więcej. Śniadaniem idealnym jest dla mnie zupa mleczna, orzechy i owoc. Mogłabym tak jeść codziennie! Wiem jednak, że taka monotoniczność w diecie nie jest za dobrym pomysłem. Ponadto lepiej jeść sfermentowane produkty mleczne niż zwykłe mleko. Dlatego też pozwalam sobie na większą ilość mleka w weekendy, kiedy mogę się w spokoju delektować jego smakiem. Na dziś planowałam zrobić kaszę jaglaną na mleku, ale przez to, że miałam jej tylko jedną łyżkę zmieszałam ją z manną i wyszła pychotka!



SKŁADNIKI (porcja - 225 kcal):
  • łyżka kaszy jaglanej
  • 1,5 łyżki kaszy manny
  • 250 ml. mleka 1,5 %
  • 100 ml. wody
PRZYGOTOWANIE:
1. Kaszę jaglaną przepłukać obwicie w zimnej wodzie, a później we wrzątku (aby pozbyć się lekkiej goryczy).
2. Zalać kaszę mlekiem oraz wodą i wsypać kaszę manną.
3. Gotować aż do zagotowania, a później na malutkim ogniu do zgęstnienia.

Smacznego! :)

Wiem, że przepis jest wręcz banalny, ale chciałam się podzielić swoją obsesją na punkcie zup mlecznych, które goszczą u mnie na stole każdego weekendowego poranka! :)


2 komentarze: