piątek, 29 marca 2013

Domowy, dietetyczny pasztet (bez tłuszczu)

Jak już pisałam wcześniej, odezwała się we mnie ochota na smarowidła. Paprykarz już był, dlatego dzisiaj prezentuję pieczony pasztet, który zjem sobie z na kanapeczce z pomidorkiem!



SKŁADNIKI (cały pasztet - ok 500 kcal):
  • udko z kurczaka bez skóry
  • wątróbka drobiowa 100 g
  • 100 g ugotowanej fasoli
  • małe jajo
  • marchew
  • duża cebula
  • przyprawy do smaku: pieprz, sól

PRZYGOTOWANIE:

1. Fasolę wymoczyć przez noc i ugotować.
2. Ugotować marchewkę i udusić cebulę.
3. Wątróbkę usmażyć bez tłuszczu, ewentualnie podlewać wodą.
4. Wszystkie składniki zmielić w maszynce do mięsa i wymieszać z jajkiem
5. Papkę wyłożyć do formy wyłożonej silikonowym papierem do pieczenia lub na sam silikonowy  papier do pieczenia, tak aby pasztet był wysoki, gdyż podczas pieczenia się troszkę spłaszcza.
6. Piec w 180 stopniach przez 45 min.

Smacznego! :)


7 komentarzy:

  1. nie ma to jak domowy pasztet :) najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domowe pasztety! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki trochę mix pasztetowy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, domowy pasztet to jest niebo w gębie dla fanów takich 'rzeczy'. A ja fanem jestem! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za tego typu wyrobami;)

    OdpowiedzUsuń
  6. podoba mi się Twój blog! masz wiele fajnych, zdrowych przepisów, będę tu częściej zaglądać, dlatego dodałam Twój blog do obserwowanych :)

    miłego wieczoru :*

    OdpowiedzUsuń